حل معادله ای پس از 140 سال در خستگی ناشی از یك كنفرانس

بزرگترین سایت مقاله و تحقیق دانشجویی و دانش آموزی

کاربر عزیز خوش امدید

حل معادله ای پس از 140 سال در خستگی ناشی از یك كنفرانس

یك استاد انگلیسی كه از شركت در یك اجلاس كسل كننده خسته بود ناگهان توانست معمای معادله شگفت انگیزی را كه ریاضیدانان تمام دنیا به مدت 140 سال در تلاش برای حل آن بودند حل كند.

به گزارش خبرگزاری مهر، پروفسور "دارن كراودی" رئیس دپارتمان ریاضی دانشگاه كالج لندن كه در یك كنفرانس كسل كننده در پاریس شركت كرده بود، ناگهان توانست معادله معروف "شوارتز- كریستوفل" را حل كند.

این ریاضیدان انگلیسی كه از نشستن در سالن كنفرانس خسته شده بود برای استراحت از سالن خارج شده و ناگهان احساس كرد كه فرمول حل معادله را فهمیده است.

وی در این خصوص توضیح داد: "من از جای خود بلند شدم و از سالن بیرون رفتم. این بسیار شگفت انگیز بود چرا كه راه حل معادله "شوارتز- كریستوفل" به ذهنم رسیده بود و من با هیجان آن را حل كردم."

براساس گزارش روزنامه تایمز، معادله "شوارتز- كریستوفل" در سال 1860 با هدف كمك به طراحان، معماران و مهندسان در محاسبه میزان استحكام ساختمانهایی كه می خواستند بسازند، ارائه شد.

در حقیقت با كمك این معادله می تواند صدها هواپیما، ساختمان و پل را ساخت، اما این در این معادله محدودیتهایی وجود دارد. به طوری كه وقتی پروژه ای اشكال نامنظم را نشان می دهد و یا از مجموع مواد مختلف ساخته می شود از این معادله نمی توان استفاده كرد.

"دارن كراودی" كه به خاطر خستگی از كنفرانس ناگهان توانست معمای این معادله را حل كند، دریافت كه با فرمول دیگری كه 20 سال پس از معادله "شوارتز- كریستوفل" اختراع شد، می توان این معادله را حل كرد.

این كشف در شرایطی انجام شد كه به مدت 140 سال تمام ریاضیدانان دنیا در تلاش برای حل این معادله بودند.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





[ چهار شنبه 8 / 3 / 1391برچسب:,

] [ 6:12 بعد از ظهر ] [ سعید جوانمرد ]

[ ]

مجله اینترنتی دانستنی ها ، عکس عاشقانه جدید ، اس ام اس های عاشقانه
کلیه حقوق این وبلاگ متعلق به سعید جوانمرد و محمد کوهی می باشد